2011. augusztus 23., kedd

Szűz Máriáról nevezett Róza

Limai Szent Róza emléknapja van, aki 1586-ban született Peru fővárosában, Limában. Izabella de Flores névre keresztelték. Bérmanevének a Rózát választotta. Korán elkezdte a vezeklő életformát, amit egyesek csodáltak, mások pedig megvetettek. Kerülte a bűnt, és harcba szállt a bűnre csábító alkalmakkal. Sienai Szent Katalin, Solanoi Szent Ferenc és Keresztes Szent János is a példaképei közé tartozott. 1606-ban lépett be a domonkos rendbe. Hosszú órákon keresztül tudott szemlélődő imában együtt lenni az Úrral.

,,A szemlélődés teljes nyugalmában, mindent beragyogó fényességben álltam, telve csodálattal, és a fényesség közepén feltűnni láttam a Megváltó Keresztjét. E ragyogó fényesség legbensejében megpillantottam az én Uram, Jézus Krisztus szentséges emberségét. Éreztem, hogy Jézus Krisztus emberségéből a felség elmondhatatlan sugarai hatoltak lelkem mélyéig, úgy, hogy arra gondoltam: tökéletesen szabad vagyok, és átkerültem az örök boldogság örömébe.''

Keresztes Szent János tanítványaként abból a felismerésből indult ki, hogy a teremtmény ,,semmi'' önmagától, de Isten épp azért teremtette, hogy a kegyelemmel oly magasságba emelkedjék, hogy a Megtestesült Ige menyasszonya legyen.

Limai Szent Róza

A szigorú vezeklés, a másokért való szünet nélküli fáradozás korán ágynak döntötte. 1617. augusztus 24-én halt meg, s utolsó óráiban lassan és nagyon meggondoltan mondogatta: ,,Jézusom, Jézusom, maradj mellettem!'' Amikor holttestét átvitték a Szent Domonkos-templomba, olyan tömeg kísérte, hogy az alkirály katonáinak kellett megvédeniük.

1671-ben X. Kelemen pápa avatta szentté. Ő lett Amerika első szentje. Dél-Amerika és Peru védőszentje. A kertészek és virággal foglalkozók patrónusa.

Életének három jelentős gyümölcse lett: az első női kolostor alapítása, az intézményes szegénygondozás és a misszió.

Limai Szent Róza, könyörögj érettünk!

Forrás: Szent Kereszt Plébánia, Szentek élete

1 megjegyzés:

  1. köszi az írást! ezt olvasva legalább tudom, hogy kit ünnepel ma az Egyház! :-)

    VálaszTörlés