2011. augusztus 4., csütörtök

Az Én Testem valóban Étel


Vianney Szent János emléknapja ellenére ma nem elsősorban a szentről és érdemeire emlékezve a gyónásról szeretnék írni, hanem a nagy érdeklődésre való tekintettel - és csütörtök lévén - újra az Eucharisztiáról és ehhez kapcsolódóan az arsi plébánosról is megemlítenék egy történetet.

A Szentírásban egyértelműen benne van, Jézus félreérthetetlenül kifejti, hogy Ő ad életet nekünk Szent Teste és Vére vétele által, amely valóságos étel és ital.

"Én vagyok az élet kenyere - felelte Jézus. - Aki hozzám jön, többé nem éhezik, s aki bennem hisz, nem szomjazik soha. Jn 6,35

Jézus azt mondta, hogy ő az élet kenyere, itt azonban még nem az Oltáriszentségről beszél, az élet kenyere itt nem Jézus teste és vére, melyet enni, illetve inni kell, hanem Jézus személye, akiben hinni kell, mert a benne való hit által örök életet nyer mindenki. A hit Isten kegyelme, az Atya adja azt, hogy valaki Jézushoz jöjjön, de az Isten kegyelmén kívül szükség van az emberek közreműködésére is.

Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, annak örök élete van. Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok mannát ettek a pusztában, mégis meghaltak. Ez a mennyből alászállott kenyér, aki ebből eszik, nem hal meg. Én vagyok a mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A kenyér, amelyet adok, a testem a világ életéért." Erre vita támadt a zsidók közt: "Hogy adhatja ez a testét eledelül?" Jézus ezt mondta rá: "Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét és nem isszátok a vérét, nem lesz élet bennetek. De aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, s feltámasztom az utolsó napon. A testem ugyanis valóságos étel, s a vérem valóságos ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad, én meg benne. Engem az élő Atya küldött, s általa élek. Így az is élni fog általam, aki engem eszik. Ez a mennyből alászállott kenyér nem olyan, mint az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak. Aki ezt a kenyeret eszi, az örökké él." Jn 6,47-58

Miután Jézus arról beszélt, hogy ő az élet kenyere a hit által, áttér ennek a hitnek egyik legnagyobb, legdrágább titkára, arra a kenyérre és arra az italra, amelyet majd ő ad az oltáriszentségben. Jézus szavai félreérthetetlenek és világosak: az ő testét enni kell, az ő vérét inni kell.(Forrás: Szentírás)

Voltak mindig olyanok és vannak is talán, - még felszentelt papi személyek között is - , akik Jézus Krisztus valóságos jelenlétben nem hittek, hisznek a konszekráció során. Az Ő és mindannyiunk megerősítésére Isten már számos csodát vitt véghez az Eucharisztiával kapcsolatban is. Az eddigi eucharisztikus csodák itt jól össze vannak foglalva, köztük egy az arsi plébánossal történt meg:


A kedvencem mégis talán a Lancianoban történt, amelyről az  "internetes katolikus szószéken” a Gloria TV-n egy rövid film is megjelent.



Lanciano - Szent Test

Szent Vér

Jézusom, kérlek, erősítsd meg az én gyenge hitemet, hogy minden szentmise csoda legyen számomra, hogy Szent Tested és Véred titkát egyre jobban megismerhessem, megtapasztalhassam, Általad megújuljon életem és Szereteted Tüzét átadhassam a testvéreimnek is. Ámen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése